کد خبر 1656862
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴
سکوت بورل درباره تجاوزگری اسرائیل علیه ایران

با گذشت بیش از ۲۴ ساعت از حمله تجاوزکارانه اسرائیل به ایران که منجر به شهادت چهار نیروی ارتش جمهوری اسلامی شد، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جوزپ بورل کماکان در این باره سخنی به میان نیاورده است.

به گزارش مشرق، بورل امروز یکشنبه درباره جنگ داخلی سودان موضعگیری کرد اما هنوز واکنشی به حملات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی به ایران نشان نداده است.

در پی حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در بامداد روز شنبه، سرگرد سجاد منصوری، سرگرد حمزه جهان‌دیده، استوار مهدی نقوی و گروهبان‌یکم محمدمهدی شاهرخی‌فر از رزمندگان ارتش و حافظان امنیت جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیدند.

در شرایطی که واکنش‌های بین‌المللی درباره این تجامزگری رژیم صهیونیستی از روز گذشته آغاز شده است، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تا به این لحظه موضعی نگرفته است.

بورل روز گذشته در شبکه ایکس (توئیتر سابق) به اظهارنظر تکراری درباره جنگ اسرائیل علیه غزه پرداخت و ژست نگرانی درباره تلفات فلسطینیان و وضع ناگوار زندگی آنها گرفت.

این مقام ارشد اروپایی امروز هم درباره درگیری‌های داخلی در سودان سخن نوشت: «کشتار غیرنظامیان باید متوقف شود و عاملان آن باید پاسخگو باشند. اتحادیه اروپا به اقدامات خود برای اجرای عدالت ادامه خواهد داد.»

جنگ داخلی سودان میان ارتش این کشور به فرماندهی عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان و نیروهای پشتیبانی سریع به رهبری محمد حمدان دوقلو از آوریل ۲۰۲۳ آغاز شده و ادامه دارد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان پیام خود از هشتگ «به سودان نگاه کن» استفاده کرد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    0 0
    قیافه اش مثل روباهه
  • محسن IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    0 0
    این مقام ارشد اروپایی امروز هم یک جنایت کار و خبیث تمام و کمال و حامی جنایات صهیونیستا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس